Ik ben vergeten uit te checken of ingecheckt bij de verkeerde vervoerder

Heb je een OV-chipkaart? Dan weet je het inmiddels wel: bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu de website www.uitcheckgemist.nl waar je in drie simpele stappen jouw saldo terugvraagt.
Je kunt saldo terug vragen voor de volgende situaties:

  • Vergeten uit te checken.
  • Ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen op perron kapot. Kon niet uitchecken.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen in bus kapot. Kon niet uitchecken.

Het werkt als volgt:

Stap 1: aanmelden

Ga naar uitcheckgemist.nl en meldt je aan met jouw OV-chipkaartnummer. Vul ook je geboortedatum in als je een persoonlijke OV-chipkaart hebt.

Stap 2: invullen

De website toont alle ritten zonder uitcheck. Wil je van een rit het saldo terugvragen? Vul dan de instaplocatie en eindbestemming in. Geef ook aan of je bent overgestapt. Het saldo is meteen zichtbaar.

Stap 3: ophalen

Je teruggevraagde saldo wordt klaargezet. Je zet het weer op jouw OV-chipkaart bij een ophaalautomaat en je kan er daarna meteen mee reizen.

Welke vervoerders doen mee?

Alle vervoerders doen mee met uitcheckgemist.nl

Goed om te weten

  • Je mag 3 keer saldo terugvragen per vervoerder per half kalenderjaar.
  • Je  kunt ook saldo terugvragen als je ingecheckt hebt bij de verkeerde vervoerder of als de in-/uitcheckpalen op het perron of in de bus kapot waren.
  • Je hoeft geen account aan te maken.
  • Voor de zakelijke markt verandert er niets.